woensdag 13 maart 2013

Weer een nieuwe fiets

Nog geen 2 jaar geleden kocht ik een Rose als reserve- cq traningsfiets. De oude Giant was toen echt op en ik vond het hebben van 2 fietsen toch wel erg handig. Daarom kocht ik maar een tweede racefiets. Achteraf gezien was dat geen goede keus. Het was namelijk nog een racefiets. Geen iets andere fiets dan een racefiets maar gewoon nog een racefiets. Na mijn laatste Thailand vakantie heb ik al bedacht dat ik dat vaker wil doen. Weer op fietsvakantie en weer met bagage fietsen en de Gazelle is daar toch te zwaar voor. En daarnaast zit ik veel liever op een fiets met een krom stuur. Het was de tijd voor weer een nieuwe fietse. De Rose er weer uit en iets nieuws erin. Een fiets waarmee ik en kan trainen en met bagage kan fietsen.

Het is uiteindelijk een cyclocrosser geworden waarvan ik de cross banden heb vervangen voor 28 mm bandjes. Er kan een drager worden gemonteerd en het lijkt nog steeds op een racer. Ik wilde namelijk geen echte vakantie fiets waar een kampeer uitrusting voor een halve familie op kan worden meegezeuld. Het moest wel een racefiets blijven. Want als ik niet met bagage fiets, wil ik er gewoon op kunnen trainen. Het is na wat zoekwerk uiteindelijk een Kona Jake geworden.

de fotos:




1 opmerking:

Ruben zei

Een racefiets is sowieso altijd erg goed om te hebben! Ikzelf heb ook alleen maar een racefiets en niks anders.